Title-elementet (titeltaggen)

Det viktigaste HTML-elementet för din sajt är titeln - <title>. Det är det HTML-element som har störst påverkan på din rankning och den visas även som rubriker i sökmotorresultaten, i bokmärken och webbläsarens flikar.

Tips och råd

Tips!

Företaget TodaysWeb erbjuder riktigt grym länkbygge till svenska företag. Tjänsten är utvecklad av Jim Westergren och inkluderar även en ingående on-page rapport. Läs mer på Sökmotoroptimering.nu.

Exempel

Exempel för startsidan för ett företag:

<title>Bra bil AB: Service, underhåll och reparation av din bil</title>
Exempel för en annons:

<title>Begagnad Volvo V70 till salu för 49,000 kr | AllaAnnonser.se</title>
Exempel för en artikel:

<title>5 sätt att skruva ihop en dator, artikel av Pelle Svensson</title>

Mer läsning / källor

  1. Google visar idag upp till 70 tecken i sökresultat. Enligt W3C: The title should ideally be less than 64 characters in length. - Tim Berners-Lee, senast uppdaterad 2002 (källa)
26 okt 2011

Denna artikel är skriven av
Senast redigerad: 9 okt 2014
Feedback uppskattas.